Teste Moto

Test Suzuki GSX750F Katana

Motocicletă japoneză, design german. Katana a fost creaţia lui Hans Muth, fostul director de creaţie BMW, iar povestea modelului începe în 1988. Katana este numele de piaţă al modelului GSX-F pe piaţa din America de Nord, acoperind toate motorizările sport-touring existente până în 2006. Modelul GSX-F a fost fabricat de-a lungul timpului în 2 generaţii: prima generaţie între anii 1988-1997, modificând substanţial a doua generație începând cu anul 1998, până la scoaterea sa din producţie în anul 2006.

Varianta testata de echipa MTD a ieșit de pe linia de producție în anul 2002 şi are în prezent 48.000 de km.

x_dsc2550

Photo Credit: Catalin Draghie

Caracteristici Tehnice:

Categorie : Sport Touring

Putere max (CP) :  92/10500 rpm

Cuplu max (Nm) : 66 Nm/9500 rpm

Greutate (Gol) : 210 kg

Capacitate rezervor : 20 L

Sistem de alimentare : Carburaţie

Sistem de răcire: Ulei/Aer

 

Test în Oraş. Motocicleta are o alură sport-touring, poziţia în șea fiind aproape verticală pentru o persoană peste 1,80 m şi puţin aplecată pentru persoanele mai mici de înălţime. De asemenea, înălţimea şeii de 790mm o face să fie prietenoasă cu aceştia, eliminând mutatul de pe un picior pe altul în faţa semaforului.

x_dsc2558

În ciuda carenelor care o îmbracă, Katana este relativ îngustă pentru mersul în trafic aglomerat, iar pentru a trece prin locuri mai înguste oglinzile se pliază rapid, oferind astfel spaţiul de trecere necesar. Plierea oglinzii se face peste ghidon, limitând cursa acestuia în situaţia ipotetică a bracajului complet. Deşi furca faţă are o cursă relativ generoasă, schimbatul benzilor prin traficul staţionar necesită un pic mai mult loc decât alte motociclete testate de noi (ex: Honda CBR F4i).

Pe timpul verii, aşteptatul la semafor o încălzeşte destul de mult, carenele având doar o mică aerisire sub partea spate a rezervorului şi răcirea motorului este efectuată cu ajutorul aerului. Spre toamnă, această mică aerisire devine cel mai bun prieten, fiind o sursă generoasă de căldură.

Pe partea de consum, vorbim de un motor cu un sistem de alimentare ce foloseşte carburatoare, consumul oscilând în funcţie de stilul de mers al fiecăruia. În testele noastre prin oraş am avut un consum de 6,5 L/100 km.

x_dsc2535

Test în afara oraşului. Aici, Katana este în elementul ei. Acceleraţia liniară a celor 4 cilindri transformă drumurile lungi într-o plăcere şi orice depăşire te va lasă cu un zâmbet. Poziţia în șeaua Katanei este în general confortabilă, dar în funcţie de numărul de kilometri şi de înălţimea şoferului se va simţi un mic disconfort în încheieturile mâinilor, din cauza înclinaţiei pe mansoanele ghidonului. Din experienţă, această problemă apare la un drum mai lung de 400 de km efectuaţi într-o zi.

Când încep serpentinele, uiţi repede de încheieturi pentru că ai sub tine o motocicletă sportivă, cu un motor care livrează puterea linar. Fiind echilibrată în partea de sus, la fiecare curbă cadrul motocicletei te va îmbia să îl apleci din ce în ce mai mult, fără a-ţi da o senzaţie de instabilitate sau de nesiguranţă. Amortizorul spate este pe gaz, fiind foarte configurabil, iar reboundul acestuia are 4 setări, în funcţie de drumul pe care urmează să îl abordezi. Pentru drumurile prost asfaltate, motocicleta se va simţi rigidă, dar aici ţine de setările suspensiei şi greutatea pe care această trebuie să o ducă.

x_dsc2553

Condusul cu pasager şi bagaje este un element pe care Katana îl bifează cu brio. Modelul de 750 de cmc oferă destulă putere pentru a transporta şoferul şi pasagerul într-o manieră plăcută pentru amândoi şi cu o suită de bagaje aferente unei plimbări de o săptămâna. Cadrul motocicletei oferă un control sigur pentru greutatea suplimentară, în orice condiţii meteo. Pentru o experienţă cât mai plăcută, va recomandăm să aveţi pneurile în limitele de uzură normale şi să le schimbaţi conform specificaţiilor producătorilor. Aceasta influenţează major comportamentul oricărei motociclete.

Pentru autostrăzi, datorită carenajului complet, motocicleta este protectivă cu şoferul. Parbrizul de protecţie standard este eficient pentru vitezele legale.

Consumul pe care l-am înregistrat în afara oraşului s-a situat între 4,5 L/100 km (mers solo şi bagaje) şi 5,5 L/100 km (mers cu pasager şi bagaje).

x_dsc2557

Concluzie. Suzuki GSX 750 F – Katana este o motocicletă care îmbină într-un mod reuşit latura sportivă cu cea touring. Este un model fiabil, simplu din punct de vedere tehnologic, cu valori reduse necesare investiţiei periodice în întreţinere. Poate fi recomandată celor care vor să treacă la segmentul touring, dar nu vor să renunţe complet la alura sportivă, având alocat un buget până în 2500 de euro.

Chiar dacă există tentaţia de a începe “carieră” moto pe acest model, nu îl recomandăm ca o primă motocicletă, din cauza greutăţii acesteia, care va împiedica dezvoltarea unor reflexe “sănătoase” de mers pe 2 roţi.

x_dsc2572

Like & Share: