Teste Moto

Test Ducati Multistrada 620

Caracteristici Tehnice

Categorie : All-rounder

Putere max (CP) : 63 cp/9500 rpm

Cuplu max (Nm) : 55.9 Nm/6750 rpm

Greutate (Gol) : 183 kg

Capacitate rezervor : 15 L

Sistem de alimentare : Injecție Marelli

 

Modelul testat este fabricat în 2006, cu un număr de 24.000 de km afişaţi la bord.

_MG_4435_re

 

Test în Oraş. Chiar dacă la prima vedere Multistrada pare o motocicletă robustă şi înaltă, o dată ce te vei sui în șeaua acesteia, vei realiza imediat cât de plăcută este plimbarea prin oraş. Datorită arhitecturii motorului în L la 90 de grade şi a cadrului tubular, Multistrada este îngustă şi manevrabilă la viteze mici. La aceste elemente îşi aduce aportul şi greutatea destul de mică a ansamblului, ajungând la aproape 200 de kg, cu toate fluidele incluse.

Confortul prin traficul de oraş este amplificat de către maneta de ambreiaj acţionată hidraulic, în contextul schimbărilor dese a treptelor de viteză, în combinaţie cu o cutie de viteze precisă şi silenţioasă. Multistrada beneficiează de un ambreiaj umed APTC – Adler Power Torque Plate Clutch. Conform specificaţiilor Ducati, acesta reduce cu aproape 40% efortul necesar pentru a acţiona maneta de ambreiaj şi are încorporat un sistem care reduce tendinţa de blocare a roţii spate, în momentele în care se efectuează operaţiunea de retrogradare în cutia de viteze.

_MG_4445

Instrumentele de bord sunt uşor citibile în orice condiţii de lumina, lipsind însă indicatorul de nivel al combustibilului. Având în vedere sistemul de răcire pe aer al motorului, acesta va avea tendinţa să se încălzească destul de mult în oraş, din cauza vitezei mici de deplasare şi a timpilor statici petrecuţi în faţa semafoarelor. Consumul înregistrat în oraş nu a depăşit 6 l/100 km.

IMG_4338

Test în afara oraşului. O dată ce o scoţi din mediul citadin, Multistrada îţi va oferi oferi o altă perspectivă. Motorul trage liniar pe toată plaja de turaţii, cu un cuplu maxim situat între 5-6000 rpm. Menţinut în limita de cuplu, acesta va aborda curbele la fel că o sportivă, fiind o plăcere să te joci cu ciclistica de excepţie a acestui model. Indiferent de treapta de viteză în care se află, motorul va livra puterea eficient, oferind reprize de acceleraţie care par interminabile.

IMG_4334

La fel cum descrie şi numele, Multistrada este o motocicletă pe care o vei plimba în marea majoritate a timpului pe stradă, neavând veleităţi offroad. Modelul vine echipat cu o furcă inversată, care oferă un control precis şi o filtrare eficientă a drumului. Chiar şi aşa, pe anumite drumuri denivelate, curbele trebuiesc abordate cu grijă, având tendinţa să piardă trasa ideală. În aceeaşi măsură, drumurile prost asflatate îţi dau o senzaţie de rigiditate, nefiind posibilă o setare soft-hard a furcii.

_MG_4460

Carena faţă oferă o protecţie decentă la curenţi, fiind plăcută plimbarea la viteze de croazieră până în 120 de km/h. Când se parcurg mai mulţi kilometri, o problema tinde să devină șeaua, atât pentru pilot cât şi pentru pasager. Designul şeii este inteligent, oferind pentru pilot o zona îngustată în apropierea rezervorului şi mai lată către pasager, dar este dura şi rigidă, creând disconfort.

_MG_4456

Frânele radiale Brembo cu care vine echipat Multistrada sunt eficiente şi  te poţi baza pe ele în majoritatea condiţiilor de trafic sau de vreme.

Consumul înregistrat în afara oraşului a fost de 4.5 L/100km.

_MG_4440

Concluzie. Ducati a creat, ca majoritatea producătorilor europeni, produse emoţionale. Multistrada este la rândul ei o motocicletă care încă de la prima vedere are un impact contradictoriu: o placi sau o displaci.  Sentimentele devin şi mai amestecate din momentul în care te decizi să urci în șeaua acesteia. Cuvântul prin care aş putea descrie aceast model este: Distractivă. Elementele descrise mai sus, te stimulează să “te joci” în majoritatea timpului parcurs în șeaua  acestei motociclete. În acelaşi timp, printr-o îngrijire corespunzătoare şi revizii efectuate la timp, Multistrada este fiabilă, oferind elemente inovative pentru anii de fabricaţie între care a fost produsă. Preţul mediu la care poate fi achizionat acest model este în jurul a 3000 de euro.

_MG_4452 copy

Like & Share: