Teste Moto

Test Honda Shadow VT600C

Honda VT 600C ieşea de pe linia de producţie în anul 1988, fiind comercializat cu succes de-a lungul a 20 de ani, până la scoaterea sa din producţie în 2008. O denumire alternativă a fost Honda Shadow VLX, care descria printr-un simplu acronim caracteristicile de baza ale modelului: V-Twin (arhitectura motorului 2 doi cilindrii în V), Lowered (centru de greutate coborât) şi eXtended Rake (unghi alungit al direcţiei în raport cu cadrul). Modelele Honda Shadow au variat în cilindree, între valori de la 125 cmc până la 1100 cmc.

Motodemia.ro-2642

Photo Credit: Catalin Draghie

Caracteristici Tehnice

Categorie : Cruiser

Putere max (CP) : 39 cp/6500 rpm

Cuplu max (Nm) : 48,9 Nm/3500 rpm

Greutate (Gol) : 200 kg

Capacitate rezervor : 11 L

Sistem de alimentare : Carburaţie

Modelul testat este fabricat în 1996, cu un număr de 46.000 de km afişaţi la bord şi culoare custom.

Motodemia.ro-2604

Photo Credit: Catalin Draghie

Test în Oraş. Cu doar 200 kg la gol, îngustă şi uşoară, Shadow este facil de manevrat în traficul de oraş. Deplasarea în aglomeraţie trebuie să fie efectuată cu grijă la oglinzi, care sunt la nivelul oglinzilor maşinilor. Mersul prin oraş cu pasager nu necesită efort suplimentar, înălţimea scăzută a motocicletei avantajând şoferul, acesta fiind în permanent control asupra motocicletei. Cuplul oferit de motorul în V, anulează în mare măsură greutatea pasagerului sau a coburilor încărcate, nefiind o mare diferenţă în manevrarea ciclisticii motocicletei față de mersul solo. În timpul zilelor toride de vara, motorul se încălzește, iar ventilatorul de răcire a radiatorului trimite curenţi calzi către şofer.

Suspensia este prietenoasă cu pilotul, însă această poate fi resimţită mai rigidă de către pasager, fiind șeaua îngustată în partea acestuia. Șeaua este prinsă în şuruburi şi pentru demontarea acesteia trebuie să apelezi la uneltele din trusa de scule. Într-un final, după ce vei ridica șeaua, vei observa faptul că nu există un spaţiu efectiv de depozitare sub șea, regăsind doar părţi din sistemul electric al motocicletei. Accesul la baterie se face prin demontarea panoului lateral.

Este recomandat reglajul motorului la relanti o dată cu trecerea printre anotimpuri –  vara scăzut şi iarna crescut – pentru a asigura un circuit eficient al combustibilului în carburatoare. În funcţie de valorile de trafic şi stilul de condus, consumul în oraş se situează în jurul valorii de 5,5 L/100km.

Motodemia.ro-2502

Photo Credit: Catalin Draghie

Test în afara oraşului. Indiferent de înălţimea şoferului, fără a avea un windshield montat, experienţa de condus este neplăcută, viteza de croazieră fiind limitată la 100 de km/h. Curenţii de aer care sunt luaţi direct în piept, vor duce la obosirea prematură şi un număr scăzut de kilometri parcurşi pe zi.

Prin montarea unui windshield, viteza de croazieră va urca până la 120 de km, ceea ce nu poate părea mult, dar confortul creşte considerabil, oferind o altă experienţă de condus. Poziţia confortabilă de condus îţi oferă senzaţia de Easy rider, fiind posibil să parcurgi 500 de km într-o zi fără să îi resimţi fizic.

Motodemia.ro-2541

Photo Credit: Catalin Draghie

Pasagerul, pe de altă parte, nu va experimenta aceeaşi senzaţie de confort, în mare parte din cauza şeii dure şi îngustate sau a curenţilor de aer, acesta fiind de obicei cu un cap deasupra şoferului. Cadrul rigid al motocicletei nu va empatiza cu şoferul pe drumurile prost asfaltate, resimțind disconfort mărit pe măsură ce motocicleta va fi mai încărcată.

Consumul înregistrat în afara oraşului a fost de 4.5 L/100km.

Motodemia.ro-2520

Photo Credit: Catalin Draghie

Concluzie. Honda Shadow 600 VT este recomandată începătorilor sau începătoarelor, dar nu se limitează doar la această categorie de motociclişti. Garda joasă la sol ajută manevrabilitatea şi acceleraţia prietenoasă nu oferă suprize neplăcute. Formatul ghidonului este un factor determinant în stilul de a conduce, cu cât acesta este mai clasic, cu atât manevrabilitatea şi plăcerea de a conduce sunt mai mari.

Motodemia.ro-2613

Photo Credit: Catalin Draghie

Atâta timp cât timpii de service sunt respectaţi, motocicleta nu va avea probleme deosebite. Proprietarul ne-a indicat faptul că schimburile de ulei, filtre sau alte consumabile au fost efectuate la timp şi nu au existat probleme mecanice. Preţul de achizițe a unui model similar se încadrează în jurul valorii de 2000 de euro.

Motodemia.ro-2638

Photo Credit: Catalin Draghie

În încheiere, o să citez ce ne-a spus prietenul MotoDemia despre cum simte condusul pe Honda Shadow: mergând pe Shadow, simţi că eşti transpus în  filmul Easy Rider, cu valenţe de Sons Of Anarchy.

Motodemia.ro-2611

Photo Credit: Catalin Draghie

Like & Share: