Teste Moto

Comparativ. Honda CBRF4i Sport vs. Suzuki GSX600R

Chiar dacă poate părea un pic forţat după standardele actuale, la momentul apariţiei, Honda CBR F4i Sport reprezenta concurenţa directă pentru modelul GSXR, care avea un istoric îndelungat în secţiunea sport a clasei de 600 cmc. Începând cu anul 2003, Honda lansa CBR 600 RR, încheind astfel scurta carieră a modelului F4i Sport, rămânând în producţie modelul CBR 600 F până în anul 2006.

Pe hârtie, citind detaliile tehnice, cele două modele nu diferă mult în materie de cp/nm/greutate, însă pe stradă se simt ca două motociclete din clase diferite.

GSXR este modelul mai sportiv dintre cele două, având un ghidon mai coborât combinat cu o înălţime similară a şeii CBR-ului, care oferă un sentiment mai apropiat de sportivele actuale.  Diferenţa de putere este aproape insesizabilă, ambele modele fiind foarte uşoare.

Motodemia.ro-2140

Photo Credit: Catalin Draghie

Diferenţa majoră se simte în momentul în care decizi să dai prima tură. Unde GSXR este lat şi îţi lasă impresia că va fi mai geu de manevrat în condiţii de trafic combinat, CBR-ul îţi va oferi o senzaţie prietenoasă încă de la primul drum, care te va face sa speri că poţi să faci cel puţin 100 de km în plus pe zi.

Manevrabilitatea Honda se simte superioară, datorită poziţiei de condus relaxate şi a faptului că este mai îngustă, oferind astfel un fals sentiment că poţi să faci mai multe în condiţii similare de trafic sau pe circuit.

Motodemia.ro-2309

Photo Credit: Catalin Draghie

Astfel, pentru cei care vor să simtă ce a însemnat o evoluţie a clasei sport de-a lungul anilor, GSXR oferă exact acest lucru, fiind un model care te va face sa conduci ca și când ai fi în competiţie permanentă cu ceilalţi participanţi la trafic.

Motodemia.ro-2317

Photo Credit: Catalin Draghie

Pe de altă parte, cu un pedigree provenit din clasa sport-touring, CBR F4i Sport rămâne în cotinuare un sport-touring veritabil, cu o alură mai sportivă faţă de modelul F4i, mult mai prietenos cu cei care se urcă prima oară pe acest gen de motocicletă sau pentru aceia dintre noi care vrem să parcurgem mai mulţi kilometri fără probleme de încheieturi, ceafă sau de umeri.

Motodemia.ro-2311

Photo Credit: Catalin Draghie

Ambele modele avantajează  piloţii mai scunzi, iar pentru cei peste 1.80 m, un drum mai lung este o provocare pentru genunchi  sau protecţia în general la vânt, fără a avea montat un windshield aftermarket.

Motodemia.ro-2319

Photo Credit: Catalin Draghie

Accesaţi linkurile, pentru  date tehnice şi alte detalii din testele individuale efectuate pentru Honda CBR F4i Sport sau Suzuki GSX600R.

Like & Share: