Teste Moto

Test Suzuki GSX-R600 Telefonica Movistar ’02

În anul 2000, Kenny Roberts Jr. obţinea titlul mondial la clasa regină MotoGP 500 cc în 2 timpi, folosind modelul Suzuki RGV-500, încheind astfel o dominaţie Honda de 6 ani în campionat. Pentru echipa de uzina a producătorului nipon cu sediul la Hamamatsu, aceasta a reprezentat cea mai bună performanţă a perioadei anilor 2000, nereuşind ulterior să obţină un alt titlu în era motoarelor de 1000 sau 800 de cmc. Astfel, în anul 2002, Suzuki a decis să omagieze performanţa lui Kenny Roberts Jr., introducând o serie limitată pentru modelul GSX-R600, care replică modelul RGV-500 Team Telefonica Movistar. Pentru generaţia GSX-R600 produsă între anii 2000-2002, Suzuki a introdus un nou cadru de aluminiu şi primul sistem electronic de injecţie oferit pentru această gamă, la preţuri mai mici decât concurenţa. Noul design avea linii mai sportive față de generațiile anterioare şi performanţe tehnice care să dovedească acest lucru.

Caracteristici Tehnice

Categorie : Sport

Putere max : 115 cp / 13 000 rpm

Cuplu max (Nm) : 67,6 Nm / 10 800 rpm

Greutate (Gol) : 163 kg

Capacitate rezervor : 18 L

Sistem de alimentare : Injecţie electronică SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve System)

Motodemia.ro-2352_re

Photo Credit: Catalin Draghie

Modelul testat este fabricat în anul 2002, cu aproximativ 40.000 km parcurşi, având aduse următoarele modificări: amortizor de ghidon, filtru de aer şi evacuare finală sport.

 

Test în oraş. Având doar 163 de kg la gol, manevrabilitatea în traficul urban devine o joacă, ajutată şi de un centru de greutate bine poziţionat. Având în vedere că este un model carenat, zilele călduroase în traficul aglomerat, vor fi însoţite de zgomotul aproape constant al ventilatorului radiatorului. Singurul element care provoacă mici probleme la manevrabilitate este lăţimea motocicletei, care poate fi comparată cu modelele de 900 de cmc (Fireblade sau ZX9R), cadrul folosit fiind similar cu varianta de 750 de cmc. Aceasta face ca GSXR să se simtă în trafic mai mare decât alte modele de 600 cmc oferite de alţi producători în acelaşi an de fabricaţie.

Poziţia de condus are tente sport, chiar şi pentru tendinţele actuale ale claselor R, ghidonul fiind destul de coborât pentru a ajuta la manevrabilitatea şasiului. Furca faţă permite reglajul Hard/Soft, în funcţie de calitatea drumului pe care te afli. Acest lucru poate face diferenţa în materie de confort.

Consumul înregistrat în Bucureşti, la ore de vârf, a fost de 7,5 L/100km.

Motodemia.ro-2256_re

Photo Credit: Catalin Draghie

Test în afara oraşului. Poziţia aplecată pe care o ai când te sui pe GSX-R600, te îndeamnă din start la un tip de condus sportiv, motorul oferind puterea liniar pe toată plaja de turaţii. Acesta îşi arată pedigree-ul sportiv, după 5000 de rpm, atingând o viteză de top de 250 de km/h. Frânele care echipează acest model sunt foarte eficiente, la orice viteză şi în orice condiţii sau greutate şi înălţime a pilotului. Parbrizul double bubble oferă protecţie suplimentară contra curenţilor specifici vitezelor de croazieră şi este o extraopţiune de luat în calcul. Amortizorul de ghidon ajută la filtrarea denivelărilor întâlnite pe şosea, oferind o senzaţie de încredere la intrarea în curbă, eliminând în mare parte riscul de a intra în voblaj la viteze ridicate.

Motodemia.ro-2343_re

Photo Credit: Catalin Draghie

Cadrul uşor, motorul puternic şi lăţimea pneului spate de 180 de mm, oferă senzaţii unice pe circuit sau pe drumurile virajate. Folosit la adevărata capacitate, aceasta va necesita schimburi dese de pneuri sau de plăcuțe de frână. Chiar şi aşa, nu ezitaţi să schimbaţi consumabilele în funcţie de cum se prezintă pe fiecare model în parte, chiar dacă nu au atins încă numărul de kilometri sau perioada recomandată de producător.

Consumul înregistrat în afară oraşului nu a depăşit 6,5 L/100km.

Motodemia.ro-2349_re

Photo Credit: Catalin Draghie

Generaţia Suzuki GSX-R600 2000-2002, în orice varianta a sa, este o opțiune des întâlnită pe piaţa second-hand din România, fiind un model foarte apreciat. Aceasta se datorează elementelor stilistice care au rămas actuale, chiar şi după 15 ani, precum şi a fiabilităţii dovedite a modelelor prezente încă pe străzi. Preţul mediu de achiziţie pe piaţa second-hand pleacă de la 2.000 de euro, fiind un model pe care NU îl recomandăm şoferilor începători.

Motodemia.ro-2369_re

Motodemia.ro-2371_re

Motodemia.ro-2370_re

Photo Credit: Catalin Draghie

Like & Share: