Teste Moto

Test Honda NC 700 S DCT

Seria NC 700 reprezintă un concept nou pe piața moto, fiind gândită special pentru drumurile zilnice. Modelul a fost lansat în 2012 şi combină mai multe stiluri într-un model foarte versatil, practic pentru deplasările în oraş, cât şi pentru ieşirile de weekend. Începând cu anul 2015, modelul curent (NC 750) aduce 5 cai putere în plus şi o reducere a greutăţii totale cu 20 de kg.

NC 700 DCT (Dual Clutch Transmission) este a doua motocicletă de serie care a fost dotată cu o cutie de viteze automată.  În anul 2010, Honda aducea pe piaţă modelul Honda VFR 1200 care putea fi dotat opţional cu  aceleaşi specificaţii DCT. Honda a anunţat în 2015, că noul Africa Twin CRF1000L va putea fi achiziţionat cu această opţiune. Seria NC 700 nu este vândută exclusiv DCT şi poate fi achiziţionată la un preţ mai mic în combinaţie cu o cutie de viteze manuală.

_MG_3970 copy

Caracteristici Tehnice

Categorie : Commuter/Naked

Putere max : 50 cp

Cuplu max (Nm) : 62 Nm 46 lb/ft @ 4750 rpm

Greutate (Gol) : 211 kg

Capacitate rezervor : 14,1 L

Sistem de alimentare : Injecţie electronică PGM-FI

Sistem de frânare: ABS combinat

 

Modelul testat este varianta NC 700 S DCT din 2012 cu aproximativ 13.000 km la bord. Motocicleta a fost în garanţie până anul trecut iar reviziile au fost efectuate la reprezentanța Honda România.

_MG_3975 copy

Test în oraş. NC 700 S DCT este foarte bine echilibrată, având un centru de greutate jos, ceea ce îi oferă o senzaţie înşelătoare de motocicletă uşoară (238 de kg la plin) şi un comportament foarte prietenos pentru începători. Combinația dintre manevrabilitatea cadrului și cutia de viteze automată, a fost foarte practică în aglomerația capitalei, schimbarea deasă a benzilor, strecuratul printre mașini cât și opririle la semafor oferind o senzație de condus similară unui maxi-scuter.

Motorul de aproape 700 cmc livrează un demaraj vioi pentru cei 50 de cai putere, iar cutia automată folosită în modul Drive face schimbările între viteze aproape insesizabile. Motorul este limitat la aproape 5000 de RPM iar cutia schimbă foarte repede vitezele, astfel încât la 60 km/h motorul ajunge în treapta 6 a cutiei de viteze şi 2000 de rpm. Modul Sport ridică limita la care vitezele sunt schimbate şi conferă o altă experienţă de condus. Pentru oraş, modul Sport poate părea mai cursiv la viteze mici (până în 15 km/h) faţă de modul Drive unde cutia va rămâne cât mai mult posibil într-o treaptă superioară, până în momentul acționarii frânelor sau a clapetei Downshift.

Pentru momentele în care vrei să depăşeşti sau ai nevoie de un plus de viteză instant, printr-o rotire până în punctul maxim al manșonului de acceleraţie, cutia de viteze va face Downshift automat, oferind toată puterea motorului indiferent de modul Drive sau Sport. Sistemul este similar cu principiul de Kickdown întâlnit la maşinile hidramate, ca şi o comparație pentru cei obişnuiţi cu acest stil de condus.

Un alt avantaj pentru folosirea în oraş îl reprezintă compartimentul pentru cască. Acesta înlocuieşte clasicul rezervor de benzină plasat deasupra motorului, acomodând cu uşurinţă o cască integrală. Rezervorul de benzină este situat sub şeaua pasagerului.

Consumul înregistrat în oraş pentru modul Drive ne-a încântat cu o valoare de 4 L/100km şi în modul Sport nu a depăşit  4,5 L/100km.

IMG_3943 copy

Test în afara oraşului. Motocicleta a fost proiectată pentru drumurile zilnice, astfel poziţia în sea cât şi consumul redus sunt orientate pentru îndeplinirea acestui scop. Pentru touring şi drumuri mai lungi prin ţară este necesar un parbriz mai înalt decât cel oferit în standard. Cu cel mai înalt parbriz disponibil pentru acest model, persoanele de peste 1,80 m tot vor resimţi curenţii la viteză mai mare. Spaţiul adiţional de depozitare din rezervorul central este foarte generos şi va poate scuti de achiziţia unui top case sau poate fi folosit ca un al treilea side case. Suspensiile, chiar dacă au o setare rigidă, specific motocicletelor de stradă, se comportă impecabil în oraş, cât şi pe denivelările întâlnite foarte des pe drumurile naţionale. Șeaua s-ar putea să pară că fiind prea rigidă, în funcţie de preferinţele fiecăruia.

Pentru depăşiri, cutia automată îşi face treaba foarte bine, utilizând la maxim toate treptele disponibile care pot ajuta la o depăşire precipitată. În ambele moduri (Drive sau Sport), se pot folosi clapetele de Upshift şi Downshift pentru a pregăti o depăşire sau ca frână de motor în pantă. Cu această setare pot fi abordate curbele în mod similar unei cutii de viteze manuale.

Peste viteza de 120 km/h, acceleraţia este liniară dar cu o viteză de răspuns lentă, având în vedere cei 50 de cai putere ai modelului. Însă, pentru viteza legală pe drumurile noastre naţionale, motocicleta este foarte vioaie iar cuplul de 62 Nm este utilizat la valoarea sa maximă în treapta de viteză corespunzătoare.

Consumul înregistrat în afara oraşului nu a trecut de 3,5 L/100km, fiind posibilă efectuarea de aproximativ 350 de km până la următoarea realimentare.

În concluzie, Honda NC 700 S DCT este surprinzătoare din multe puncte de vedere pentru cei experimentaţi, dar în acelaşi timp foarte prietenoasă cu începătorii. Foarte practică în oraş – pentru cutia de viteze automată şi consumul redus – fiind folosită cu plăcere şi în afară oraşului, de preferat fără pasager. Prețul mediu de achiziție pe piața second-hand este de 4.500 de euro, fiind o alegere foare bună pentru aceia dintre noi care vor să schimbe simplitatea unui scuter cu funcţionalitatea unei motociclete.

_MG_3974 copy

Like & Share: